12 April 2011

Aku Pemandu Berhemah

Assalammualaikum dan selamat sejahtera


Hari ni 12 April, maka tamat la lesen P aku, tak payah la nak tempek tanda P tu kat kereta atau motor. Tak adalah suara-suara yang akan cakap " sebab tu entah apa-apa budak ni bawak kereta, baru ada lesen P (sambil tunjuk kat tanda P belakang kereta)"

lesen ni boleh campak ke laut
Nasib baiklah aku ambik lesen motor awal, kalau nak ikut lesen kereta yang baru aku ambik tahun lepas, lambat lagi la nak merasa lesen CDL. 
Tadi dah usha-usha kat google, rupanya ada masa setahun lagi aku nak renew kan lesen P ke CDL.
Siapa-siapa yang dah tamat tempoh lesen P tu, cepat-cepat la tukar, nanti kalau dah terlebih masa, tak pasal-pasal kena ambik balik semula. Kalau nak tahu lebih lanjut, baca sini.

pissstttt : lepas ni mama tak boleh bagi alasan dah bila aku nak bawak kereta :)



2 comments:

RoseNatasha said...

omg ! aku dah sebulan lebih expired yg lesen P tu. x tukar2 lagi gi lesen CDL. x de masa *pdahal JPJ kat padang jawa je kot. T_______T HAHA.

Anis Adila Aris said...

RoseNatasha
cepat la, nanti tak pasal2 lupe, pastu kena wat test balik..haha

ajak cek abg sayang teman gi jpj..huhu