01 April 2011

Menang RM 5000

Assalammualaikum dan selamat sejahtera


Ini cerita pagi tadi, tengah syok tidur tanpa memikirkan yang kelas start pukul 8.30 pagi, tiba-tiba telefon berbunyi.. Bila tengok nombor yang call, bukan nombor dalam negara. Jadi, angkat je la, dah alang-alang tersedar ni.


Lelaki : Hello, maaf menganggu hari encik ( cakap dialek Indon)
Aku   : Takpe.
Lelaki : Adakah encik pemilik nombor 0149876543 (bukan no sebenar)
Aku : Ye
Lelaki : Nombor encik telah mendapat cabutan bertuah dan memenangi RM 5000 dan kami akan depositkan ke akaun encik pada hari ini juga.
Aku : Ye
Lelaki : Adakah encik mempunyai akaun bank ......... ( aku tak ingat nama bank tu)
Aku : Tak ada.
tut...tut...tut...tut...tut... ( menunjukkan talian telah diputuskan)


baru je berangan nak dapat duit banyak 


Cissss, nak menipu la tu, perabis duit korang je telefon jauh-jauh. Terima kasih la kejutkan aku pagi-pagi.

9 comments:

KatekateKite said...

hurmmm... sebelom nih men mesej2, skrg depa dah kaya kot men calling2 plak dah!....

huhuu....

hati2... penah dengar, ade orang kate melalui suara pon boleh santau. tataula kesahihannya, dgr2 kbr angin jerk. =.='


*ingatkan betol2 dapat, leh kite mintak sikit! =p
----------------------------------
Wahhh . . . . ---> Ubat Mujarab nih! =D
Owhhh . . . . ---> Die dah datang dah woi! =D

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

tipu tuh, jgn layan.. kang bukan msuk duit, tolak duit adelah.. ishh, bahaye..

Keyla Mohd said...

bahaye weh...baik tak pyh lyn...aku pena kne, ckap menang pertandingan pe tah, bile mase aku masuk contest tu pn aku tak tau...pentipu je tu...hahaha

nurAMALLINA said...

anis, follow la kita. hee :)

Anis Adila Aris said...

KatekateKite

owh..dulu saya pernah dengar cite pasal tu.. Takot gak bile nak angakt tu tapi sebab mamai kan..hehe

Anis Adila Aris said...

♥.::cintabunga™blogspot::.♥

tue la, tak kan senang-senang je orang nak bagi duit kan..hehe

Anis Adila Aris said...

Keyla Mohd

betol..betol... kenapa la hidup nak menipu je kerjanya :)

Anis Adila Aris said...

nurAMALLINA

dah follow pun, selama ni selalu singgah tapi lupa lak nak follow..hehe

nurAMALLINA said...

haha.. ok.. saje nak tambah kawan.. :)