19 April 2011

Rumahku Syurgaku

Assalammualaikum dan selamat sejahtera


Aku tak tahu nak update ape, tak ada idea la weh. Tiba-tiba tengok kawasan rumah, rasa nak kongsi dengan korang semua. Nanti popular sikit rumah aku, google rumah di Lubuk Kawah, keluar la gambar rumah aku.


Ini bukanlah rumah aku tapi rumah atuk aku, dari kecik aku tinggal kat sini dengan family aku. Dari dulu lagi tak ada istilah balik kampung sebab memang aku dah duduk kat kampung. Best woo, duduk kat kampung ni. Pagi-pagi dengar ayam berkokok, bunyi unggas berkicauan*tak boleh bla ayat*. Serius sangat tenang duduk kat kampung.


Standart rumah kampung, besar halaman rumah tu boleh buat 2,3 buah rumah lagi,kalau nak main bola sepak pun boleh. Ada pokok yang banyak. Kau cakap je nak makan buah ape, datang petik aje tapi kena tunggu musim la.hehe


pandangan dari depan, rumah aku ni atas bukit

store, barang-barang yang dah tak guna letak sini

pandangan dari tepi belah kanan rumah

ni la pondok tempat wan dengan atuk aku dating setiap petang

hasil tanaman wan aku

tempat parking motor

belakang rumah penuh dengan pokok pisang

reban ayam

pokok ni la aku main panjat-panjat masa kecik dulu

nak main tangkap-tangkap gambar pun boleh

13 comments:

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

teringat kampung halaman cik bunga pulak dahhh.. huu -__-

movie The Roomate smlm best taw! ^^

tengok nie Cik Bunga di GSC bersama Nuffnang blogger

cik najihah said...

pewitt...
nk autograp kat hidung hahaha

♥.::cintabunga™blogspot::.♥ said...

dear...nak buat link komen ke enrty kite camni...copy jek code kat bawah, mule² mmg tak igt tapi lame² da hafal bole taip jek :)



TAJUK ENTRY

done! :) Ingat taw, setiap pembuka "a" ade penutup "/a" same jugak dengan "b" pentupnyer "/b" kalau tak link tak jadi ;) cube taw ^^

faisal apardi said...

lor parking motor..ingt ke jamban tadi..yela kan org kmpg jamban kat luar..

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

SESEKALI NAK IKUT U BALIK LA....HEHEH...MACAM BEST JEKAN....

sabenazakey said...

teringat dekat kg,.rindu la kampung,.sob..sobb

NUR AYNIE said...

rindu plak nak balik kmpungggg~~~huaaaaa

Munirah said...

seronoknye...tenang ajer..

Anis Adila Aris said...

♥.::cintabunga™blogspot::.♥

sabenazakey

NUR AYNIE

seronok uuuu duk kampung... boleh main dengan ayam ..hehe

Anis Adila Aris said...

cik najihah

nanti aku jumpa ko, aku bg autograph kat hidung ko ye, pakai marker..haha

Anis Adila Aris said...

faisal apardi

dulu ada jamban kat luar tapi dah roboh...

sekarang ni semua dah dalam rumah:)

Anis Adila Aris said...

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN..

jom..jom...hehe
datang la raya nanti

Anis Adila Aris said...

Munirah

tenang sangat :)